Att leva i misär på Gotland Dag 4

Dagen grydde och vi packade ihop våra saker i bilen. Sanna var orolig att hon inte var tillräckligt nykter för att köra. Men det sket man ju i.
Hanna hade inte dykt upp vid 6-tiden som lovat.
Jag fick springa runt och titta in i varenda trädkoja för att hitta henne. Jag fann henne!

Vi anlände till kajen i god tid. Synd bara att Patrik och Robin köpt fel biljetter...
deras båt gick 3 h senare än vår.

Vi har inga bilder från denna resa. Kanske lika bra det...

Denna båtresa kan inte beskrivas på annat sätt än som en mardröm...
Det var tydligen 3 meters vågor från väst som gungade båten. Barn, föräldrar, mor och farföräldrar och bakis ungdomar kräktes ikapp. Det var som en kedjereaktion. Barnet bredvid kräktes och grät samtidigt, snubben bredvid sprutade ut sitt maginnehåll.
Ungen bredvid Hanna kräktes, Hanna kräktes i sin spypåse.
Sanna som satt och smaskade frukost när hon plötsligt skrek: - Jag måååste spy, NU!
Hon kastar sin bricka i famnen på mig. Jag sprang och gömde mig på toa. Jag var den enda som inte kräktes även om jag ville för att må bättre. Det var som att vara i en skräckfilm. Alla båtpassagerare var smittade av nån hemsk bakterie och jag var den enda friska... HORIBLE!

När jag satt och gömde mig på toa hörde jag hur nån tjej kräktes och garvade på samma gång, det lät väldigt komiskt.
När jag kände att vågorna började ta av, så kunde jag ta mig ut igen. Det var spyor i varende papperskorg, varenda handfat och på nästan varje golvyta. Vafan är det som har hänt?!

När det var en halvtimme kvar av resan så satt vi alla och snackade om denna hemska resa hem.
Hanna: - Fan, alltså jag har nog spytt i varenda papperskorg. Jag bara spydde och garvade samtidigt!
Jag tänkte: Jasså, det var DU! hahaha

Ugen bakom som var ganska liten satt och snackade med sin mamma lite gulligt...
-Jag har kräkits mitt i havet...hihihi

Jag tänkte: -Vad konstigt det är när en skräckupplevelse går in i en humorsituation?

När resan var över och det var dags att hoppa in i bilen igen, började vi att spåra.
Sanna var nog den som spårade mest. Hon började dra upp äckliga spyhistorier från barndomen.

Hon och lillsyrran hade mofflat choklad och bigaråer på en road trip till belgien-frankrike-tyskland osv.
Sanna var 10 år och hade tandställning. De åkte färja och hon spydde som en gris. Hon beskrev i detalj hur hon stod på toan och grävde med handen i käften efter en bigarå som satt fast i gommen på tandställningen!

Jag säger bara oooh, vilken resa!
Misären över...
Skönt att vara hemma igen!


Peace// Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0