Halsar ur juicepaketet...

God morgon!
Solen skiner, minnet försvann just innan 6 tiden imorse och the life goes on.
Det står två vinglas och en bag in box på mitt sovrumsgolv...jag bär en t-shirt där det står "Färentuna festivalen". Jag försöker febrilt att minnas hur jag hamnade här. Jag startar dagen med att halsa ur juicepaketet...Mmm smarrigt!

De senaste dagarna måste summeras:

I torsdags köpte jag ett par nya hörsnäckor till min Ipod(de gamla är förbrukade). Jäklar vilken skillnad i ljud! Jag hade glömt hur det var att lyssna med nåt annat än Ipod-snäckor. Det är som att vara på konsert!
Det är såna snäckor som man efter ett tags använding kan pressa ut öronvaxet ur.




Skillnaden i ljud var brutal! Jag satt på bussen i solna, satte på slumpmässig låt (Fate--Gotta have it all). Ett gammalt pudelrockband från norges sköna land. De var väl aktuella på åttiotalet...jag konstaterade att jag var EFTER.
Utan att tänka, uppmärksammades jag av mig själv sittandes i en proppfull buss head banging all by myself. Jag diggade tydligen musiken. Men mina medpassagerare tittade på mig med förundrade blickar. Jag slutade och skiftade färg i ansiktet.

Då minns man ju A-lagaren på Färingsö. Han som är känd som : " Han som diggar musiken".
Han sitter konstant och stampar i golvet´, klappar på benet och head bangar som få. Man sitter på bussen en bit ifrån honom liksom. Själv lyssnar man också på musik så man kopplar ju liksom bort honom.
MEN! Helt plötsligt slår han hela näven i bussrutan så att hela bussen själver. Jag var tvungen att ta ur musiken för att höra vad han lyssnade på.....min första tanke var typ death metal...men det visade sig vara Nelly Furtado--Say it right.
Han diggade verkligen musiken han lyssnade på....hehe.
Vi kanske är menade för varandra?

Vi byter ämne:
Jag skådade in i mitt kylskåp i torsdags.
 Allt där skulle gå ut ur datum inom snar framtid. Jag insåg att jag var sjuk när jag stod och åt på allt som fanns att äta där. Aja! Det slank ner! tänkte jag knaprandes på en brieost och halsandes ett paket nyponsoppa.


Vi byter ämne igen:


I veckan har vi haft extrapris på vattenmelon (3 kr kg) på jobbet. Jag skådade hur sex slöjdamer knackade och lyssnade på melonerna precis samtidigt. Var de mogna nog?
Jag börjar smått garva för mig själv...inte ÅT DEM...men en sketch som Robert Gustafsson gjort några år tidigare:

Jaaa vill ni se min egen trädgård!?
Han står bakom ett bord, har bordet i brösthöjd med två vattenmeloner framför sig.
Han tafsar på melonerna och säger:
Hur vet man nu att melonerna är färdiga? ...jo man tar och knackar så här och lyssnar ...hör man då ett svagt suckande ljud...ja då vet man att melonerna är färdiga att sätta tändera i. Jo tack det vet vi. Försök att tafsa lite på mina meloner och se vad som händer...

Ikväll vankas det parteeey utan hörsnäckor, meloner och festivaltröjor. Jag ska parta med Jojjan, hur kul är inte det?!



GIRL! keep on rockin in the free world!

Peace// Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0