Gårdagens strapatser


Igår slutade man kl 17 sen bar det av till Nivå 22 för att möta upp hemköpsflickorna(mina gamla kollegor).
Ida, Linnea, Ulle, Nathalie, Elise och Cicci.
Vi satt där ett tag och snackade shiiit, sen drog vi och käkade Pizza. Jag var den enda som åt upp, värsta svullot man är!

Sen drog vill till bowlbreaker. Har ett minne av att killarna bredvidkörde nån form av stön innan de slog iväg kloten. Den första killen hooh!, den andra direkt efter hooh, den tredje killen wooh! och slog iväg klotet. Ida var med på noterna och körde direkt efter hans slag hoooh! och slog sitt klot åt fel håll(bakåt så att den smäller i väggen). Det var dagens tips! (för att citera Maria Montesami).

Sen drog jag, Linna, Ulle, Ida och Elise vidare till Hotel Reisen i gamla stan och drack lite mera vin. Säkert dööögammalt vin, Ulle fick en cider som smakade kiss.
Sen kom Anna Nygren och hennes klasskamrat Viktor. De som pluggar juridik tyckte att vi skulle reklamera cidern för att den inte smakar bra. Anna gick bärsarkargång mot baren och fick en ny (som också smakade kiss).
Viktor gjorde ett nytt försök...men han fick en öl istället. Jaja.

Sen drog jag, Anna och Viktor till White Room för att möta upp Viktors bror med vän. När vi stod i garderobskön så hör jag hur någon ramlar paff på marken nedanför trappan. En brud med sjukt långt hår. Hon reser sig upp sm ingenting och springer in på toa. Hennes kompis verkar tycka att hennes vän är lite väääl överförfriskad.
Då ser jag! Sandra! Jag springer fram och kramar henne. Sandra är en bekant sedan läänge. Hon säger att Linda Bergh är här!
Jag tänker : AHA! Det var hon som ramlade!
Sandra nickar och säger att det var hon som ramlade. Sandra försökte övertyga mig om att inte köpa något att dricka till Linda. OKEJ!
Linda Bergh är en f.d kollega till mig som festar som få. Hon bor i skåne nu.
När man festar med henne vet man aldrig hur det slutar! Sist vi festade träffade jag ju min Mattias för första gången! =)

Jag, Anna, Viktor, Jonas och hans vän försöker ta hand om Linda som febrilt försöker komma med på bild...hahah
Sen förvinner Linda och man hoppades att det slutade väl.
När vi står där vid baren och dansar så kommer ett bekant ansikte upp. Prins Carl-Philip!! Det är trångt och han mååste passera. Jag backar och stryker mig mot väggen(jag tänker lämna plats för kungligheten). Jag drar tag i Anna och säger att lämna plats. Hon svarar lite blont okeeeeeej!
Sen säger jag: Såg du vem det va!!!
Nej?
Prins Carl-philip!
Va! Neeej!? och tittar bort mot hans ryggtavla som försvinner mot utgången.
Anna vil jaga ikapp honom och ställa till med en scen. INte jag. Jag vann.

Sen i toa kön mötte jag Dina, min f.d kollega från Prisxtra.
Sen var det dags för donken. På donken var självaste Martin Eriksson E-type.
Detta har varit en idol till mig en gång i tiden, men den tiden förtränger jag helst. Min bror som var 5 år när hans låt Back in the loop kom. Min bror spelade den heeela tiden om och om igen. När min farbror sedan kom på besök sa han väldigt pedagogiskt: Men Jocke, E-type blir ju trött av att sjunga hela dagen, han måste ju få vila lite också. Joakim nickar förstående och stänger av för ett par timmar. HAHa!

Anna frågar Martin om han inte vill vara med på en bild med henne. Han svarar då att han tyvärr inte är någon "linsare".
Jag stod 10 meter ifrån och tyckte att det var för pinsamt för att se.
Fashinerande var ju att han såg precis likadan ut efter att 13 år gått.

Vi tre skiljdes åt. Jag bäddade ner mig själv när kl slog 05:45.

Fredagkväll slut helt klart!
NY kväll nya tag! Linda Bergh var är du!!!??



Peace// Veronica


Kommentarer
Postat av: jocke

hahah, ja hur kunde jag gå på det? alla vet ju att e-type bara skuttar runt och mumlar lite då och då. Det var ju tjejerna som tröttnade.

2010-01-19 @ 14:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0