Ni undrar över mitt namn eller hur?

Tomtesockan. 

Som jag beskrivit mig själv tidigare är jag ganska OSERIÖS.
Tomtesockan är i själva verket ett hån. Ett hån mot fula herrstrumpor.

Ni vet såna strumpor som kallas för "finstrumpor" enligt män. Dessa strumpor har gärna mönster i olika varianter. Nästan så att man hade kunnat tro att Stig Helmer Olsson var den nya modegurun som män slaviskt kopierar. Alternativet kunde vara att de sysslade med ridsport.
Men nej, Stig Helmer existerade inte när första "tomtesockan" uppfanns och ridsportsmodet har sett mycket annorlunda ut i historien.
Den första tomtesockan satt nämligen på tomten själv och hans nissar.

Tomtesockor är sköna att ha på sig (inget illa sagt om det), men de är tajta, går upp lite längre på vaden, har fula mönster(gärna randigt) och med det vill jag sammanfatta med ordet: "Gubbe".

Jag stöter på dessa tomtesockor var dag trots att jag helst vill förtränga.

Senast jag blev påmind var på jobbet av självaste hunk-chefen. Han stod och klädde en vägg med både herr och damstrumpor. I ren sexistisk tanke föreställde jag mig honom stå och kladda på ett par nylonstrumpor. Men när jag åter kom i medvetande var synen en annan. Där stod chefen, tafsandes på ett par tomtesockor. Han fick syn på mig och ville verkligen göra mig medveten över hur snygga och bra de var.
Jag rynkade på ögonbrynen och backade drastiskt och kände för att lägga en paj på golvet. ( Men jag hejdade mig).

Min lilla ängel på axeln ville bara nicka och hålla med. Men djävulen som sitter på min andra axel kunde inte hålla sig. Jag nästan skrek ut i butiken: Jasså du! Du gillar tomtesockor du! det trodde jag inte om dig.

Han flinade till. Drog upp byxbenet och blottade sina finaste tomtesockor instoppade i ett par manligt kraftiga truckskor.
Synen var brutal. Jag har inte kunnat smälta det ännu. Jag drömmer mardrömmar på nätterna än idag.

Jag har tomtesockor på hjärnan.

Nu har jag en blogg med samma namn.
Jag har alltså mig själv på hjärnan.

Jag känner att jag måste ta på mig mina gamla ridstrumpor valborgsmässoaftonskvällen till ära.







Så jäkla trevlig valborg på er!

Peace

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0