Att leva i misär på Gotland Dag 1

Hej Hopp!
Dags att summera vistelsen på gotland.
Jag kan ju börja med att säga att jag inte ångrar resan i alla fall. Däremot kan man ju inte direkt påstå att man levt städat och bra.

Nej, jag har levt i misär. Ren misär...

Resan började med att Roxander ringde och frågade om jag var klar. Jag hade hunnit med ALLT utom att äta (på hela dagen). Klockan var ca 15:30. Jag sa att han skulle börja åka så hinner jag slänga i mig nåt snabbt.
Vad skulle jag äta? I kylen fanns endast utgångna halvfabrikat och en kall grillad kyckling.
Jag satt där och slet loss kall kyckling likt ett stressat grottmongo och insåg nu i efterhand att det inte var riktigt friskt. Jag kunde ju ha köpt nåt på vägen?

Vi åkte hem till Roxander och Robin i väntan på att Robin skulle komma hem från jobbet.
Robin anlände och vi drog oss mot Robins farbror då han skulle skjussa oss till Nynäshamn.


Vi hade ont om tid eftersom incheckningen vid färjan skulle stänga 20 min innan avgång.
Vår förare löste saken med att hålla 260 km/h på 50 väg och köra om över heldragen linje. Vi hann precis på klockslaget. Jag sade inget på hela resan. Jag satt och föreställde mig hur min sista dag slutade på en bilväg mitt i tomma intet med två gangsters.



Båtresan kändes kortare än väntat. Kanske för att vi konsumerade ett antal flaskor alkohol och hade Mr Bean på skärmen ovan oss. Jag köpte jordnötter för att vara lite trevlig, men Robin bara dissade. Man kan ju bli FET av jordnötter!


Ja, Robin din arm ser rätt fläskig ut på denna bild.

Patrik däremot han åt jordnötter med stor aptit. Han försökte fånga jornötter i luften. Dock utan gott resultat...



Vi kom fram till Visby och Sanna mötte oss med glatt humör.


När vi kom fram till Stugan som låg i Kneipbyn så möttes vi av renaste misär.
Sanna och Hanna som vi för övrigt skulle dela bostad med, hade kommit ett dygn före oss.
På ett dygn hade de hunnit bre ut sina kläder och tillhörigheter över hela stugan. Samtliga kläder hade blivit nedspillda med rosévin. Det låg matrester och disk över hela diskbänken och bordet. Tomma alkoholsflaskor stod överallt. Sanna börjar med att säga: - Verra, jag tog bara med mig EN handduk så jag lånade din när vi var på stranden idag.
(Sanna hade tagit med sig min packning dagen innan eftersom hon hade bil och det skulle bli mer smidigt).
Men jag kan ju säga att jag OCKSÅ bara hade med mig EN handduk.

Hanna, som för övrigt är min forna granne och som har världens MILF till morsa var full like a kastrull när vi anlände.
Hon stod och dansade till Britney Spears med sin "arbetskamrat"...


Hanna skrek: -Veronica! Nu när du kommit så är det dags att öppna Champagnen!
Hon öppnade vår Moet och hällde upp i glas. Diskbänken som var full med disk och matrester tog så stor plats att Hanna inte kunde ställa mitt glas på diskbänken. Den föll rakt ner i mitt underklädesfack på min väska...



Vi gick sedan vidare till Carro och Evelina med flera för lite förfest. Där var livet i full gång...






Sedan gick vi mot busstationen för att åka till Visby.


Vi som var lite trötta efter färden osv. pallrade oss bara till en liten bar vid namn Lillebror.
Där mötte vi vår granne Patrik med flera.
Patrik var skit dreggig och kom med rakt på sakförslag, Sanna garvade och fortsatte snacka, jag däremot var för full för att ta det med glimten i ögat. Jag ignorerade honom totalt och när han tilltalade mig gav jag honom fingret.
Jag har bett om förlåtelse och den blev godtagen, vi är vänner igen.



Vi drog sedan hemåt för lite sömn. Stugan som endast hade fyra bäddar gav oss ett litet dilemma. Det var ju Patrik och Robin som var problemen. De fick helt enkelt dela.


Slut på Dag 1.

Ps. Visst är det konstigt när en konflikt går över till en humorsituation?
(Man på campingen som precis bråkat med sin fru)

Peace// Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0