Hur det är att leva utan dator

Ni kanske har märkt att tomtesockan inte lägger ut inlägg särskilt ofta. Det är inte konstigt vill jag tala om.
Jag bor nämligen på två ställen  där endast den ena bostaden äger dator.

Ni skulle bara veta hur handikappad man känner sig, att inte kunna kolla upp adresser, svara på mail, blogga, logga in på communities, kolla in reseplaneraren, lyssna på musik...ja listan kan göras låång.

När man varit utan dator så pass länge och sedan helt plötsligt får tillgång till en, ja man blir helt stum, man blir paralyserad, man bara sitter här framför datorn och försöker komma ihåg vad det var man skulle göra. I detta fall skriva... det man skulle skriva var det som hände för flera dagar sedan- det känns lite past, så vi skippar det.





Idag har jag jobbat hela dagen. För er som inte vet jobbar jag på Prisxtra som kemtekniskansvarig. Jag har alltså ansvaret över att toapapper, djurmat, tamponger, bindor och vaselin kommer in på hyllan. Men det finns ju även tvål, shampoo, tvättmedel och engångsartiklar, snacks och konfektyrer på listan.
Det är otroligt kul även om ni obildade människor inte riktigt förstår hur kul vi på prisxtra faktiskt har.

Just nu håller vi på att bygga om på färskvaruavdelningen. Så idag har jag hjälpt till att bygga om fetaosthyllan tillsammans med Eva.
För er som känner oss vet att detta kommer att sluta i spårning. Precis.
Samtalsämnena varierade från att starta en videouthyrning för vuxenfilmer i våran tillhörande kiosk i butiken och därmed göra reklam för eventuell filmroll i nästa storfilm: sju små dvärgar. Eva ska vara Toker och jag Butter. Inte fan vill man vara nån annan i alla fall? Men finns det spekulanter på de andra rollerna så hör av er, här ska porren ta sig till annan nivå.








Sedan gick vi in på huruvida man kan bli alkoholist på endast snaps. Vi kom fram till att Ja, det kan man. Tomas kom med spydiga kommentarer i mellanåt som: "-Men Eva, det spelar väl ingen roll om du blir alkoholist på snaps, du bor ju redan på söder, kan inte bli så mycket värre."
Vi började genast att muttra över hur grabbarna lokalen över "jobbade" och "slet". Två jobbar och fem tittar på skulle vi vilja säga!

Nästa samtalsämne blev allsång på skansen. Igår kom Johan Palm dit. En liten pygmé på 12 år som knappt blivit könsmogen. Men alla småtjejer gillar ju honom så det passar ju bra. Det mest skrämmande är ju att han endast är två år yngre än mig. Eva kontrade med, jaha så han är 14? TACK för den =)



NU kanske ni tror att vi är oseriösa i vårt arbete, inte alls, vi sprider glädje och arbetsanda!
NI ska bara veta hur snygg vår nybyggda hylla blev!

På vägen hem muttrade jag över att vi har fått nya pikéttröjor på jobbet. På förra stod det: "885, 50 (kr) jo, jag tackar ja!" på ryggen.
På de nya står det : "Stockholms bästa bröd, känner du doften?" på bröstet!
Jag har lagt upp en plan för hur jag ska undvika att använda den nya tröjan...om nu det inte skulle hända att killarna fick en där "bröd" byts ut mot baguette och texten får sitta längst ned på tröjan... då är det jämställt!

Peace// Veronica

Kommentarer
Postat av: josefin

jag tycker det måste uppdateras oftare!!!!!!!

mycket oftare!!

2009-07-04 @ 18:31:19
URL: http://josefinsdagar.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, jag borde skaffa en liten dator jag kan ha i bergshamra...ständigt uppkopplad ;)

2009-07-05 @ 16:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0