En nära döden upplevelse...



Det är tisdag. Jag har hand om stängningen på jobbet. Jag åker på min eltruck med sikte mot nötterna...

haha. Jag märker att ett killgäng på sju personer följer efter mig. Vad kan de ha varit i för ålder...? typ 10-12 år gamla skulle jag tro.
De pekar på mig och pratar livligt. De förföljer mig hela vägen till nötexponeringen. Där stannar jag till.

Men när jag stannade till ramlade två lådor med nötter av trucken så att en massa nötter föll ut.
Jag hann inte ens reagera förrän alla killarna plockade upp alla mina nötter och lade tillbaka dem i kartongerna. Jag stod helt förstummad och tog emot lådorna och tackade så mycket för hjälpen. Jag tog kartongerna i famnen för att sätta på exponeringen.
Men när jag vänder huvudet tillbaka mot trucken (som står 1,5 meter ifrån mig) så ser jag en av pojkarna ställa sig på trucken och försöker böörna iväg... Han lyckas åka typ två decimeter sen stannar han självmant. Alla polarna höjer sina röster med förtjusning.
-Eyyh, fan du e inte klok mannen. Du kan ju inte köra iväg bara, haha.
Jag reagerar och tar två raska steg mot trucken för att stoppa denna lekstuga.

Precis innan jag lyckas dra tag i ratten tar två andra killar tag i ratten samtidigt och utan att veta hur man styr, åker trucken snett emot mig(hade ej truckskor på mig) men de bråkade om vem som skulle styra så då släppte en av dem (då den andra ej var beredd)  så att trucken snabbt ändrar riktning mot brödhyllorna(tre stycken). Jag hoppar och skriker att de ska släppa ratten.
Han blev väl rädd när trucken plötsligt skenade iväg åt ett annat håll så han släppte. (Under dessa 5 sek. hann jag tänka hur jag själv fick mina fötter krossade och förblödde) till att jag klarade mig MEN brödhyllorna gjorde dominoeffekten så att jag fick kicken.

Som tur var var ingen skada skedd, mina fötter är hela, brödhyllorna klarade sig med 5 cm och än så länge har jag jobbet kvar.
Jag pustar ut och säger lite chockat: - Gör aldrig så där! Hamnar någons fötter under den här så har man inga fötter kvar! Sen måste man faktiskt ha körkort för att få köra en sån här!
 
Killarna var ju chockade de med, men jag hör hur en av killarna säger medan de går iväg...
-Eyyh, fan! man måste inte alls ha körkort för en sån där. Eller hur?...

Jag står kvar där gapandes och funderar hur jag skulle ha förhindrat detta. Tryckt på nödstopp innan jag packade upp lådorna? Jag vet inte...typ 10 bast klår en 20-åring. Men de var faktiskt 7 stycken!

Så här skärrad har jag inte varit sedan jag hittade tomtesockan i konfirmatorn...


Ps. Man fattar att det är kallt när:
Man har tappat känseln mellan näsan och överläppen (man märker inte att det rinner)
Man lyssnar på Gyllene tider i I-poden
Man har dubbla långkallingar
Man är konstant kissnödig av allt te
Man är bitter när bekanta drar till Thailand
Man sover med full mundering...

Nu ska jag se på Paradise hotel som jag missat när jag jobbat!
Vi som partade med Patrik på Gotland i somras hejar ju såklart på Patrik! Heja Patrik!
!


Peace// Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0